19 Aralık 2009 Cumartesi

"The Ezel Night"


Son yıllardaki gözlemlerime dayanarak söylüyorum: Yabancı diziler çok sevilir, düzenli olarak takip edilir. Fakat hiçbiri, iyi veya kötü ama sürükleyici bir yerli dizinin etkisini bırakmaz. Yabancı diziler öyle ders arasında, ödev sonrasında izlenip, laf arasında ufak bir muhabbette konuşulurken; yerli dizinin konumlandığı nokta bambaşkadır. Yerli dizi seramoniktir; "Prime time" dilimine gelen o an sokaklardan çıt çıkmaz, mesela bizim okulda TV salonlarında toplananlar olur vesselam. Örneğin; Lost (izlememiş olsam da) laf arasında konuşulur, tartışılır, herkes şu sayısal loto sayı öbeğinden bahseder. Ama Kurtlar Vadisi bambaşkadır, akşam onun için sözleşilir, toplaşıp izlenilir. Reklam sırasında yorumlar yapılır falan, fenomendir o.
İşte bu aralar memleketimizin yeni bir fenomeni vardı: Ezel. Başrolünde sert, yürekli, delikanlı, iyi niyetli fakire fukaraya yardım eden, tek kelimeyle Allæmaned abimiz Kenan İmirzalıoğlu vardı. Dedim ki başta, "Kesin Kurtlar Vadisi'ne rakip çıkarttılar". Sonraki haftalarda insanlar çılgınca bu Ezel'i izlemeye başladı. Ben de Kapalıçarşı izliyorum bu arada (bu ara çok fena yerli dizilere sardım anlaşılacak o ki (: ), Ezel izleyenlere ayar oluyorum "Ulan hala mı Deliyürek kafasında bunlar?" diye. Sonra baktım bizim kampüsün yarısından fazlası Ezel izliyor. Öyle ki, kampüsün en entel kuntel popülasyonu bile ders arasında sigara içerken "Abi Ezel de Ali'ye ne posta koydu dimi ya! Eyşan'la ne zaman sevişirler acaba?" gibi sözler sarfediyor. Bunlara dayanarak geçen Çarşamba akşamı "Dur lan neymiş bu Ezel?" diye açtım ilk bölümü. Şu an 12.bölümünü odacak merakla bekliyoruz (:
Spoiler vermekle genel konuyu anlatmak arasındaki o ince çizgiyi çok ihlâl etmeden anlatayım: Kısaca dizinin anlattığı; saf, fakir ama gururlu bir gence yapılan ihanetin intikamını yıllar sonra Ezel Bayraktar isimli; çok afedersiniz para s*çan, içkisi kumarı olan, cazibeli abimizin alma çabası. Tabii konuya çok girmek istemesemde dizide kurgu ve oyunculuk (Cansu Dere hariç) gayet iyi. Özellikle Ramiz Dayı olarak Tuncel Kurtiz, yine ve yine muhteşem oynuyor.
Bu sebeplerden ötürü bende artık "Ezel night"ın esiri olan kitlelerin arasına katılmış durumdayım. Tavsiyem odur ki: Önyargılı davranmayın, izleyin. Kültürünüze kültür katmıyorsunuz elbet ama güzel vakit geçiriyor, keyifle ve bağımlılıkla izliyorsunuz.

1 yorum:

  1. Her zaman her yerde Ramiz dayı 10 numara adam

    öyle değilmi yeğenimm !!

    ne de olsa Hasan Sabbah'ın elçisi

    YanıtlaSil